WerkboekSchema
mindfulness: wat is het wel én niet

Waarom de 8-weekse training?

Leestijd: < 1 minuut

Je kunt mindfulness en meditatie op verschillende manieren leren. Erover lezen. Met een app op je telefoon elke dag mediteren (Headspace bijvoorbeeld). Op stilteweekend gaan. Een meditatieretraite doen. Je bij een meditatiegroepje aansluiten. Een workshop volgen. Stuk voor stuk waardevolle routes.

Waarom dan 2 maanden investeren in de MBSR training?

Omdat je alle hulp kan gebruiken

Je komt hier niet terecht als het leven lekker loopt, als alles meezit en de zon elke dag schijnt. Je hebt een probleem – hoe levensgroot of onopvallend ook – en je weet niet meer hoe je het op moet lossen.

Mindfulness is nieuw*, en anders. Iets nieuws leren waarbij je niet eens meteen resultaat ziet, dat vraagt wat van je.

Wat de training je geeft:Werkboek

  • Regelmaat – elke woensdagavond naar de training, elke dag huiswerk
  • Een einddatum – ja, het is veel thuisbeoefening, maar voor 2 maanden is dat te overzien
  • Stok achter de deur – huiswerkschema’s en materiaal, en elke week de ruimte om je ervaringen te bespreken in de groep (niet verplicht, je kunt ook luisteren)
  • Een programma dat zich bewezen heeft – er zit een goed doordachte opbouw in de oefeningen en informatie die je krijgt
  • De groep – we lijken meer op elkaar dan je denkt, en dat inspireert en ondersteunt je
  • De trainer – iemand die zelf mindfulness beoefend en daardoor de valkuilen en obstakels kent, én weet wat het je kan brengen

Wat jij meeneemt: commitment, nieuwsgierigheid en bereidheid te leren.

Lees verder over mindfulness…

*mindfulness is gebaseerd op Oosterse meditatie en Westerse cognitieve psychologie. De Oosterse technieken zijn eeuwenoud, maar combinatie van Oosters en Westers is nieuw.

Similar Posts