Mindfulness brengt aandacht in je leven

Open, vriendelijke en nieuwsgierige aandacht

Zo kun je helder zien wat er gaande is in dit moment

En vanuit het hier-en-nu, er met wijsheid mee omgaan


Benodigde vaardigheden: leren stoppen, pauzeren, niet-oordelend kijken naar jezelf en de situatie

Hoe train je deze vaardigheden? Door meditatie- en bewegingsoefeningen, observatieopdrachten en oefeningen uit de cognitieve gedragspsychologie

Mindfulness brengt de techniek van oosterse meditatie samen met de westerse kennis van gedrag en ontwikkeling. Daarmee kom je bij de prachtige paradox van ‘aan jezelf werken’ door jezelf te accepteren zoals je bent, in het hier-en-nu.

Zo lang je je handen vol hebt, kun je niets aanpakken. Met acceptatie maak je de weg vrij voor verandering.


Ontwikkel jouw mindfulness met begeleiding



Aanbevelingen

Cursist 8-weekse individuele training

Mindfulness was voor mij (nuchtere hollander) echt een eye opener! Het deed me inzien hoeveel het brein bezig is met situaties in het verleden, of fantaseert/plant/piekert over de toekomst en hoe weinig je bezig bent met hoe je je op dit moment voelt (lichamelijk en in gedachten). Met behulp van technieken geleerd in de training, zet je het drukke, gehaaste leventje, als het ware op pauze en kom je uit de oefeningen met een ontspannen gevoel en frisse blik.

Heleen was een goede coach, die wanneer nodig voor een stok achter de deur zorgde en de soms wat zweverig lijkende concepten duidelijk kon uitleggen!

Meer testimonials


Nieuwsbrief

Aanmelden



Agenda groepstrainingen

  • Op 26 augustus 2020 start de 8-weekse groepstraining in Zaandam: acht woensdagavonden van 19:00 uur tot 21:30 .
  • Op 27 augustus 2020 start de 8-weekse groepstraining in Zaandam: acht donderdagavonden van 19:00 uur tot 21:30.